معیارهای کلان برای مقایسه ایران و کانادا

مهاجرت یکی از مهمترین و سخت ترین کارهایی است که یک نفر یا یک خانواده می تواند در طول زندگی انجام دهد. به نظر من پردازش بسیار سنگینی لازم است تا شما بتوانید به نحو احسن طرح زندگی تان را قبل و بعد از مهاجرت انتخاب کرده و در محل جدید پیاده سازی نمایید.
مهاجر قبل از اینکه بصورت جسمی و فیزیکی مهاجرت نماید، بطور کاملا ناخواسته از نظر فکری مهاجرت می کند و شروع به تصویرسازی ذهنی می نماید. از آنجاییکه زندگی ما بر طرز فکر و تصورات ما استوار است، لازم است قبل از مهاجرت با تامل و دقت بیشتر، مجددا تصویرسازی صحیحی را بر مبنای اطلاعات موثق انجام دهیم.
برای نیل به این هدف لازم است کمی بالاتر از معمول بیندیشیم و با بررسی آمار و دیتاهای کلان کشور مقصد، انتخابهای مترقی و بهتری را برای نقشه راه انجام دهیم و متغیرهای موثرتری را برای رسیدن به اهداف آینده در نظر بگیریم.

پیش نیاز طراحی و انتخاب بهترین نقشه راه، کسب آگاهی و اطلاعات دست اول و مرغوب است. برای برآورده کردن نیازهای زندگی در محل جدید، نیازمند کسب اطلاعات صحیح و قابل اتکا در مورد قوانین، استانداردها، فرهنگ و در کل معیارهای جامعه جدید می باشیم. در این مسیر نباید توصیه ها و راهنماییهای افراد مجرب و تجربیات موثر و کلان بشری را از نظر دور نگهداریم.

در آینده قصد دارم منابعی را برای استخراج اطلاعات کلان و نهایتا استنتاج از آنها  بصورت مقالات پیوسته منتشر کنم تا بتوان با استفاده از اطلاعات کلان استاندارد و معتبر، انتظارات مان را از مهاجرت و زندگی در کشور جدید بازنگری کنیم. قبلا هم مطالبی را تحت عناوین "شاخص کامیابی سال 2010"  و "گزارش رویال لوپژ در مورد بازار مسکن کانادا" منتشر نموده ام. با مراجعه به سایتها و منابع مرجع و با تحلیل و آنالیز داده های آنها می توان نتایج بسیار جالبی را برای زندگی در کشور جدید بدست آورد.

با استفاده از آمار، گزارشها و اطلاعات سازمانهای دولتی و غیر دولتی مختلف موجود در دنیا (مثل سازمان ملل)، مجلات و وب سایتهای معتبر و گزارشات تحقیقاتی بعضی از دانشگاهها می توان اطلاعاتی را برای مقایسه کشورها بدست آورد. در ساده ترین حالت برای ما مهاجرین، مقایسه آمار و ارقام مربوط به کشور ایران و کانادا بسیار قابل توجه و جذاب است.
یادآوری این نکته را هم لازم میدانم که البته در پاره ای موارد برخی ارگانها با توجه به منافع ملی و بلند مدت خود آمار و ارقامی را در بعضی از مناطق دنیا شدیدتر و خفیف تر نشان می دهند.

در پایان بعنوان نمونه دو وب سایت معتبر برای کسب اطلاعات و آمار نام می برم:
1- سایت ویکی پدیا : اکثر شما عزیزان با آن آشنا هستید ولی ممکن است تا بحال بطور جدی و با نگاه مقایسه ای اطلاعات کشور کانادا، ایران و یا هر کشور دیگری را بررسی نکرده باشید.
2- پرتال دولت کانادا که دروازه بزرگی برای کسب اطلاعات رسمی است. از این پرتال به کلیه سازمانها و ارگانهای دولتی لینک داده شده و لازم است مهاجرین با صرف وقت و با حوصله، مطالب موجود در این سایت را مطالعه کنند و با آسودگی خاطر از این مطمئن ترین مرجع استفاده نمایند.

بسیار خرسند خواهم شد چنانچه شما عزیزان نظرات خود را در این مورد بیان نمایید.

موفق باشید

گلاریو

5 نظرات:

قارانقوش گفت...

سلام
خیلی خوشحالم که وبلاگ مفیدتون رو پیدا کردم و بهش لینک دادم.

گلاریو گفت...

"قارانقوش عزیز" سلام،
از محبت شما متشکرم، من هم به وبلاگ بسیار ارزنده شما لینک دادم.

Mehrdad Arashpour گفت...

سلام. مطالبي كه در وبلاگ شما موجود است به زحمت در جاهاي ديگر يافت مي شود. با تشكر mehrdadarashpour@yahoo.com

گلاریو گفت...

"دکتر مهرداد آرش پور عزیز" سلام،
از اینکه به وبلاگ سر زدید و من را مورد لطف و محبت خود قرار دادید متشکرم. منتظر نظرات جنابعالی برای هر چه بهتر شدن وبلاگ هستم.
سپاسگزارم.

قارانقوش گفت...

سلام
بلاگر و وردپرس بسته شده اند
فعلا بايد صبر کنيم ببينيم چي ميشه