شاخص کامیابی سال 2010

امروز خبری را در بعضی از سایتهای خبری خواندم با عنوان" 5 کشوری که می توان در آنها شاد زیست!".
بدنبال اصل خبر گشتم تا منبع را پیدا کردم. انستیتوی لگاتوم Legatum Institute. ظاهرا انستیتوی تحقیقاتی مستقل و معتبری است که در کشور انگلستان فعالیت می کند.

خبر در سایت مجله فوربس Forbes و CBC کانادا هم منعکس شده است.

عنوان اصلی مطلب، "The 2010 Legatum Prosperity Index" هستش.
"Prosperity Index" یعنی "شاخص کامیابی".

در لانگمن برای Prosperity گفته:
when people have money and everything that is needed for a good life

که با عنوانی که رسانه های ما گفتند در مفهوم خیلی فرق میکنه. "کامیابی" کلمه کاملیه و احتیاج به توضیح نداره، بگذریم،

مطلبی که این موسسه با عنوان فوق منتشر نموده است، با در نظر گرفتن شاخص هایی همچون اقتصاد "Economy" ، کارآفرینی و فرصتها "Entrepreneurship & Opportunity" ، طرز حکومت "Governance" ، آموزش "Education" ، سلامت "Health" ، امنیت "Safety & Security" ، آزادی شخصی "Personal Freedom" و سرمایه اجتماعی "Social Capital" ، کشورها را رتبه بندی نموده است.
جالبه بدونید نروژ اول شده و کانادا هفتم و ایران بعد از نپال، نود و دوم شده است.

رنکینگ و رتبه بندی کشورها به شرح زیر است:
1- نروژ
2- دانمارک
3- فنلاند
4- استرالیا
5- نیوزلند
6- سوئد
7- کانادا
8- سوییس
9- هلند
10 - آمریکا
...
91- نپال
92- ایران
...
110- زیمبابوه

برای اطلاعات بیشتر و لیست کاملتر میتونید فایل زیر رو دانلود کنید:
http://www.prosperity.com/downloads/2010ProsperityIndexRankingsTable.pdf

مطالب جالب دیگری هم در سایتش هست که خیلی مفید و جالبه، حتما مطالعه کنید.

آدرس سایت:
http://www.prosperity.com

آدرس رنکینگ:
http://www.prosperity.com/rankings.aspx

منتظر نظرات شما خوانندگان عزیز در مورد این رنکینگ هستم.

موفق باشید

گلاریو

5 نظرات:

نیما گفت...

سلام
به نظر من چیز دور از ذهنی نیست. بالاخره همه از وضعیت داخلی کشورمون خبر داریم و توقع چیزی بیشتر از این رو هم نداشتیم.
خوشحالم از اینکه دارم برای رفتن به کانادا اقدام می کنم.

a-s گفت...

سلام...لینک وبلاگتون را با اجازه گذاشتم..موفق باشید..
ardal.blogfa.com

گلاریو گفت...

"نیما" جان سلام، از اعلام نظر و توجهت به این وبلاگ متشکرم.

"a-s" عزیز سلام،
لطف کردین، من هم با افتخار لینک وبلاگ شما را اضافه نمودم.

نیما گفت...

گلاریو جان
من تازه با وبلاگت آشنا شدم و از خوندن مطالبت بسیار لذت بردم. خیلی رووان و عالی می نویسی. امیدوارم که بیشتر بتونم از کمکت استفاده کنم.

من یک سوال دارم . اگر حال و حوصله داشتی جواب بده:
من یک مهندس عمرانم که دارم واسه مونترال اقدام می کنم. می دونم که اول کار نمی تونم به عنوان یک مهندس عمران شروع به کار کنم. اما سوال من اینه که برای کوتاه مدت چه جور کاری می شه پیدا کرد و درآمد تقریبی شون چنده؟ ( چون من نمی تونم پول زیادی از ایران بیارم و باید رو کار حساب کنم)
ممنون می شم اگه به من اطلاعات بدی

گلاریو گفت...

نیما جان سلام،
بخاطر تاخیر در پاسخ عذر می خواهم. سئوال ساده ای پرسیدی ولی جوابش خیلی سخته. تقریبا درد مشترک همه مهاجرین همینه. فقط می توانم بطور کلی بگویم که دانستن زبان فرانسه و انگلیسی در حد مکالمات روان اجتماعی مهمترین راه ورود به بازار کار است، حتی کارهای ایتدایی. فکر میکنم تمرکزت را بیشتر روی زبان بگذار تا فرصتهای بیشتری را برای کار پیدا کنی. در ضمن حداقل درآمد در کبک فکر میکنم 1500 دلار در ماه باشه. البته کمکهای دیگری هم دولت داره که به تفصیل بسیاری از وبلاگها اشاره کرده اند. اگر فرصت شد من هم خواهم گفت.

موفق باشید.